Boganmeldelse Sy Patchwork af Stofstrimler

Tekst på dansk
Softcover

63 sider
Pris kr. 198,00 kr.
ISBN 978-87-995762-3-4

27 små fine projekter
Bogen har hele 27 små fine projekter i strimmelteknik, hvor du folder og syr stofstrimler rundt om volumenvlies el. lignende. Stofstrimlerne bliver dermed både til for- og bagsidestof, når de er syet sammen. Når strimlerne sys sammen til en række af sammensyede strimler, er de tilmed næsten færdige, da de både er monteret med vat og “for- og bagstof” samt quiltede – og blot to kanter står umonterede med trevlekanter.

Teknikken bruger normalt ca. 6 cm brede stofstrimler, men gennem hele bogen har Dorthe skåret dem 15 cm brede.

Alle bogens modeller er syet i Tilda-stoffer.

Bogen starter med en generel beskrivelse, hvor du får lidt info om materialer og redskaber, samt en udførlig beskrivelse af strimmelteknikken, lukkekanter som dækker de åbne trevlekanter og lukkekanter der dækker hele arbejdet. Der er også beskrivelser af sammensyningen af strimlerne med maskine- og håndsyning. Desuden har Dorthe lavet mange trin-for-trin foto, så du også kan følge med i vejledningen rent visuelt.

Som nævt indeholder bogen hele 27 forskellige små projekter. På forsiden ser du måtte med lomme til symaskine. Der er borddækning med bl.a. tehætte, kaffehætte og flaskekøler. Omslag til dagbog, iPhone-holder og kuffertmærke. Opbevaringsting til sytilbehør f.eks. taske til skærelineal, nålepung og kurv til sytråde. OG der er også blevet plads til et par skuldertasker.

Der er gode syvejledninger og fine tegninger, som vi kender dem fra Dorthes tidligere bøger, fra Quilt.dk og andre sybeskrivelser.

Du får virkelige meget inspiration til at sy med stofstrimler. Hvis du har brug for ny inspiration, er bogen lige noget for dig. Eller hvis du endnu ikke har afprøvet teknikken, er der masser af inspiration at hente i Dorthe Jollmanns nye bog.

Se forhandlerliste på www.kratte.dk

God fornøjelse med bogen!

Anmeldelse af Quilt.dk, Kirstine Nygaard Tkaczyk